onsdag 3 februari 2010

Hallänning, balklänning, bloggaré

Carl Bildt har tydligen vunnit ett hederspris på Stora Bloggpriset-galan. Det är säkert imponerande men jag blev mycket mer imponerad när han installerades som hedersledamot på Hallands nation i Lund. Det var en trevlig bal, jag var där i egenskap av heltidsnationsengagerad student och satt inte långt ifrån honom. Han nöjde sig inte med att verka trevlig och hålla ett roligt tal, när min kollega fröken J bjöd upp honom till sista dansen tackade han artigt ja och förde henne runt dansgolvet så väl att de såg ut att dansa. Det var inte illa med tanke på att hon var full som en kastrull, hade svårt att hålla ögonen öppna och sannolikt hade sina båda berusade vänsterfötter på hans lackskor. För honom var det väl bara en av alla dessa dagar men jag minns det mycket (nåja, ganska) väl.

2 kommentarer:

Petra sa...

Ja just det hur var det nu med bokslutet? :-)

Norr om redligheten sa...

"En inställd spelning är också en spelning" sa Ulf Lundell. När jag intervjuades för ett chefsjobb jag tackade nej till för några år sen (jag hade uppmanats att söka) ansågs det vara meriterande att jag hade bestämt mig för att lägga ner bokslutet och gå vidare med livet ändå. Ring när du behöver spinassistans.