lördag 12 december 2009

Håriga bud

Hanna Fridén vars blogg jag tror mig ha hyllat tidigare har fått kommentarer om att hon är en dålig förebild efter ett erkännande om att hon rakar sig under armarna. Då minns jag våren i ettan i gymnasiet när jag inte rakade benen.

En klasskompis (som faktiskt hade lite man boobs efter att ha minskat sin träningsdos från 7 dagar/vecka till att titta på sporten på TV - om han orkade...) klappade mig på benen en dag när jag hade shorts och minimal stubb. Det fick honom att utbrista "öööh, läskigt, kan du inte typ vaxa dom istället" (nej, vi hade ingen som helst relation och han borde ha gett fan i mina ben redan från början).
Tvärförbannad bestämde jag mig för att låta håret på benen växa. Jag minns att jag var väldigt generad hela tiden som min ganska missriktade protest varade - men jag frös åtminstone inte.

Inga kommentarer: