onsdag 2 december 2009

PPM-hysterisk

Ibland retar jag mig på kvällspressens sensationssökande formuleringar men i dag är jag nöjd: Expressens grava överdrift ("så räddar du PPM-pengarna") fick mig att gå in på min PPM-sida för första gången på kanske två år. Nu klurar jag på vad jag ska byta mina två förlustfonder till. Jag minns panikstressen när systemet med eget ansvar var nytt: vad skulle man välja? Bråttom var det också.
Till dags dato har jag 86 531 kr på mitt PPM-konto. Det kan inte ha gjort skillnad på många tusenlappar att jag hann med den där gången. Nu ska jag försöka dubbla mitt innehav så fort som möjligt! Två av mina fem fonder har gått minus sedan starten, båda tillhör Swedbank. Det är dags att byta bort dem nu.

PPM-innehavet kan man se genom att logga in med bankid (eller personlig kod) på ppm.nu .
Expressens investeringsråd kan kanske vara till hjälp - eller så förlitar man sig på PPM-doktorns råd eftersom de ger goda råd helt gratis. Tyvärr misslyckas jag med att googla fram någon bild på en guldrullator men det är förstås målet.

Inga kommentarer: