torsdag 26 november 2009

Att sälja sig

Katrin Zytomierska vars blogg jag till skillnad från min omgivning gillar och läser har en pojkvän som heter Bingo Rimér (om det undgått någon) och en kompanjon som heter Niclas Rahm - de har en PR-byrå ihop. Gissningsvis ingår trions bloggar i något "exponering i sociala media-paket". De gör nämligen rätt uppenbar reklam för samma produkter:

Niclas Rahm älskar ett billigt HM-shampoo...och det gör Katrin också!

Bingo dricker Bantarsmoothies...och se, det gör Niclas också!

Samma hälsokostteer går hem hos både Bingo, Niclas och nu senast Katrin (större reklambudget kanske?).

Det här gör mig lite beklämd - jag gillar de här bloggarna men det känns så billigt och sunkigt. Jag hoppas att de får bra betalt men misstänker att värdeminskningen på det "personliga varumärket" faktiskt är större.

De läser Andreas Carlssons bok också men det stör mig inte på samma sätt - bokhora är ju något bra.

Inga kommentarer: