söndag 22 november 2009

Pachelbel och Vitamin C

Den här finns - i en starkt förkortad version förstås - med i en leksakssynth som S fått av sin farbror och faster. Jag tycker så mycket om den men kunde inte komma på vad den hette eller vem kompositören var. Eftersom jag är allt för teknikinkompetent för att använda det där programmet som identifierar det mesta i musikväg om man spelar några takter för det fick jag hitta ett annat sätt.



Jag kom ihåg att den här i stort sett är en textsatt stöld och efter det var det lätt. Googla är jag tack och lov ganska bra på.

2 kommentarer:

petra sa...

Ett väldigt fint stycke. Ackorden funkar i stort även till björnes magasin-introt, Go West och Ryska nationalsången. Kan vara bra att veta!

Norr om redligheten sa...

Du har en bred repertoar hör jag, var brukar du uppträda? ;)