söndag 15 november 2009

Vad är en trevlig kväll?

Kvällen tillbringade vi hos vänner, med vänner. Vi var tre par men det kändes inte som en "parmiddag", det var bara god mat (en ljuvlig förrätt på rökgravat reninnanlår och en fantastisk men mäktig saffranskladdkaka till dessert), gott vin (bl a en mycket god Amarone som jag var alldeles för förkyld för att njuta av i den utsträckning vinet förtjänade det), samtal och spelet Jeopardy! komplett med små knappar att trycka på när man kan rätt svar. Jag har inte haft så långsam signaltransmission från hjärna till hand på mycket länge men kul var det och mitt lag vann. S nattade vi i ett intilliggande rum på en madrass som hon naturligtvis, trots våra "staketbyggnadsförsök", rullade ner från en gång. När det blev dags för oss att ta oss hem hade det kommit flera centimeter mjuk, vit snö. Nu, i november, kan jag glädjas åt snön. I september var jag mindre road. Snart har jag skoter, utförs- och längdåkning och kanske, med S som alibi, pulka att roa mig med.

Inga kommentarer: