torsdag 15 oktober 2009

H1 ämne

I dag, för sex timmar sedan för att vara exakt, vaccinerade jag mig mot H1N1/svininfluensan. Än så länge känner jag bara av lite ömhet på insticksstället men jag har ju läst teorier om att vaccinet kommit till för att "depopulera" eftersom vi är för många här på jorden för att ekonomin ska kunna återhämta sig.
Naturligtvis! Om man behöver minska ner befolkningen är det ju bra om sjukvårdspersonal och gravida stryker med. När det gäller astmatiker ser jag inte sambandet lika tydligt.
Vaccintroende som jag är hoppas jag att Sverige trots spridd skräck för just det här vaccinet kommer upp i cirka 70% vaccinerade. Då kommer vi förhoppningsvis att slippa en pandemi och även konspirationsteoretiker som inte vågat ta sprutan klarar sig undan. För visst vore Sverige tristare och gråare utan sina konspirationsteoretiker?

Inga kommentarer: