tisdag 29 september 2009

Taliban på teknikfronten

Visst betalar vi TV-licens – vi kan ju komma att vilja bli ministrar i någon regering i framtiden – men jag kan knappt påstå att jag tittar på TV längre. Jag läser tidningarna på nätet så sidorna med dagens TV ser jag aldrig, vi har så många kanaler att välja på att jag ändå inte orkar hålla koll på när det är något jag vill se och efter flera byten av fjärrkontroller, kanalleverantörer och därtill en ny TV vet jag hursomhelst inte hur jag skulle få igång något program. Om jag väldigt gärna vill se något på TV kan jag antingen be T om hjälp eller ge fjärrkontrollerna till 1-åringen – hon brukar lyckas om hon får leka med dem en stund.

Nog förstod jag redan när mina föräldrar skaffade den första videon och sa "den här köper vi på villkoret att ni programmerar den åt oss så vi slipper lära oss" att barn skaffar man för att slippa befatta sig med modern teknik. Jag hade bara inte insett att det skulle ske så tidigt.

Inga kommentarer: