måndag 14 september 2009

Till Stockholm, till bords

Jag flyger ner till Stockholm i morgon för att jobba en vecka och sedan, förhoppningsvis, hänga några dagar till när man och dotter väl anslutit. Det känns som att resa tillbaka i tiden, regrediera till en mer egocentrerad version. (Här kan närstående måhända fråga sig om detta överhuvudtaget är möjligt. Ja då.)

Särskilt mycket mat kommer inte att lagas på gasspisen, istället räknar jag med trevliga middagssällskap på diverse restauranger. Näst efter vännerna och jobbet är det möjligheten att gå ut och äta god mat som jag saknar allra mest. Gå-ut-mat här i norr är mest pizza (om man inte är äventyrslysten nog att äta pizzerians köttbitar. De som jobbar där är det inte). Sushi finns, är fyrkantig och inplastad och kan köpas till halva priset på Konsum sista försäljningsdagen för det är sällan någon annan som köper. Det enda som kan fylla de andra matställen som finns på kvällstid är Tacokvällar. Här tänkte jag avsluta med slutklämmen "hur dålig på att laga mat ska man vara för att vilja gå ut för att äta tacos?" men sen mindes jag att vi inte bara har besökt en tacokväll, jag tror aldrig att vi missat någon.

4 kommentarer:

Petra sa...

Hur länge stannar du i storstaden? Ska vi dricka bubbel och äta middag en kväll?

Norr om redligheten sa...

Lördag nästa vecka bär det norrut igen. Vi hinner dricka bubbel flera gånger om du vill. Imorgon? T och S kommer måndag kväll, fredag-söndag har jag sålt min rätt att dricka bubbel..

Petra sa...

Inte ikväll jobbar till sent...men nästa fredag?

Norr om redligheten sa...

It´s a date! Du får T och S på köpet.