onsdag 9 september 2009

Telefonförsäljare och andra styggelser

Ja, jag tycker väldigt illa om när det ringer telefonförsäljare, särskilt när deras metod är att försöka få en att ställa upp på någon låtsasenkät som ska leda till köp. Jag avskyr när de säger mitt förnamn i varje mening, eller ännu värre, mina förnamn, eftersom deras skitföretag varit för snåla för att köpa kundregister där tilltalsnamnet framgår.

Mitt hat och förakt däremot sparar jag till människor som i sociala sammanhang stoltserar med hur de förnedrat telefonförsäljare. Telefonförsäljare är väl ingens drömjobb?! Precis som lapplisorna är de människor som försöker försörja sig och inte har så lysande valmöjligheter, varför ta upp deras tid och sin egen med att bete sig som ett svin om man inte tänker handla?
NIX:a numret, låt bli att svara, gå i empatiträning eller terapi eller vad ni nu vill eller framförallt HÅLL KÄFTEN.

2 kommentarer:

Petra sa...

Bättre att hålla dom kort och fast - nej tack vi vill inte ha det du säljer, sluta ring hit. Och lägg på luren.

Om man håller dom kort så kommer säkerligen personen ifråga komma på bättre tankar och byta jobb och till slut blir telefonförsäljare en udda minoritet som kommer sluta existera.

Daniel sa...

De har ett försörjande jobb som vi andra men för att icke uppta deras tid brukar jag innan de ens hinner öppna munnen säga vänligt nej tack.